Ineens staat het in alle kranten: pas op! Oplichtingstruc met verloren sleutels! Pas op!Niet bellen, want: oplichters! Zo viel te lezen in dit artikel op Telegraaf.nl wat ging over oplichting door verloren sleutels. Echters heeft locksmith.nl zich schuldig gemaakt aan deze marketingactie!
Wij van locksmith.nl zijn niet vies van een beetje marketing, immers zijn wij ondernemers die trots en fier vertellen over ons fantastische oplossing: locksmith.nl! En om die reden voeren wij regelmatig marketing acties uit, die omdat wij een jong maar hard groeiend bedrijf zijn, een tikkeltjes brutaal en gewaagd zijn. Dat heet prank-eting 😉 (ook wel bekend als ‘growth hacking’ voor de marketeers onder ons genoemd) en is er op gericht om op een ludieke manier aandacht te vragen voor ons merk: locksmith.nl (andermaal een schaamteloze plug 😅). Goed lang verhaal kort: wij hebben onlangs door heel Amsterdam 100 anonieme sleutels verstop met als doel om er achter te komen hoe eerlijk Amsterdammers zijn.
Waarom heeft locksmith Sleutels verstopt in Amsterdam met telefoonnummer?
Maar waarom heeft locksmith.nl in Amsterdam sleutels verstopt? Spoiler alert: het was een marketing campagne! In onze recente Amsterdamse campagne “Sleutels Kwijt?” maakte locksmith.nl een opvallende entree in de hoofdstad. Met rode posters en stickers verspreid door heel Amsterdam, onder de slogan “Sleutels kwijt? Bel locksmith.nl!”, profileerden we ons als dé betrouwbare keuze voor mensen die buitengesloten zijn of een slot willen vervangen nodig hebben. Als je het nummer belde wat op de sleutelhanger stond, dan beleefde je dit!
Deze guerrillamarketingstrategie betrok de Amsterdammer op een speelse manier door opzettelijk sleutels te “verliezen” met labels die opriepen tot actie. Vinders belden vervolgens het speciale nummer, waar “Andries” hen begroette met een humoristische touch. De actie sloeg aan: Amsterdammers toonden hun eerlijkheid want van de 100 verstopte sleutels werden wij ruimschoots 150 keer terug gebeld. Sterker nog, nu een maand later, wordt Andries (kuch- wij) nog steeds gebeld door eerlijke Amsterdammers (wat houden wij toch van die stad!) die onze verloren sleutel vonden. Via onze campagne groeide locksmith.nl als bekend en betrouwbaar merk, een eerlijke optie te midden van een markt vol malafide concurrentie. En als bedankje kregen de eerlijke vinder een kortingscode via Whats-app en werden ze uitgenodigd om het telefoonnummer op te slaan voor de volgende keer. Bovendien maakte de eerlijke vinder kans op vindersloon in de vorm van een mooie prijs, wie goed doet- wie goed ontmoet!
Politie belt locksmith.nl voor verloren sleutel oplichting
Het was voor ons dan ook even schrikken toen wij werden gebeld door de Amsterdamse politie: ” uhmm ja meneer, Andries, wij hebben hier een mevrouw aan ons bureau en die heeft sleutels gevonden met de naam Andries, hoe zit dat precies?!” Dat was natuurlijk niet de bedoeling, maar de actie werkte zó goed dat één van onze vinders toch onraad rook en met de sleutels naar het politie bureau ging uit angst voor oplichting. Waakzaam van zowel burger alsook de plisie! Vooral ook omdat de politie meteen op onderzoek uit ging (dat geeft de burger weer moed) om direct bij de bron te controleren of dit wel in de haak zat. Gelukkig kon oom agent, de eerlijke vinder en wij (oprichters Sidney & Adham) na onze telefonische toelichting er hard om lachen, verloren sleutel prank gelukt dus!
Hoe herken je de locksmith sleutel?
Om te voorkomen dat je toch ten prooi valt van een oplichter die deze zelfde truc probeert voor een ander doeleinde, dan zijn dit de kenmerken van onze “verloren sleutel”:
Naam: Andries, kluis sleutels, sleutel code 020- nummer
Achterkant: op deze sleutel berust vindersloon
Effect: knalprijzen en een hoop gelach als je het nummer belt 😅
Zelf bellen? Kan op: 020-2146870